آی تیونز چیست؟
این نرم افزار محصول شرکت اپل می باشد و مخصوص دستگاه های آی پاد و آی فون است و از آن برای انتقال موسیقی و فیلم از رایانه به دستگاه موردنظر استفاده می شود. افراد می توانند با استفاده از این نرم افزار، موسیقی ، فیلم و دیگر محصولات صوتی و تصویری را با قیمت بسیار پایین از شرکت اپل خریداری و آن را دانلود کنند.
آی پاد چیست؟
نام دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی که توسط شرکت بزرگ و معروف اپل ارائه شده است، آی پاد می باشد. این دستگاه از معروفترین و محبوب ترین دستگاه های پخش موسیقی است به طوری که در سال 2007 بیش از 73 درصد از سهم فروش بازار را به خود اختصاص داده بود.
اگر چه ابتدا این دستگاه با کم توجهی و استقبال کم روبه رو شد، اما پس از مدتی با تولید نرم افزار آی تیونز و سازگاربودن این نرم افزار با سیستم عامل مایکروسافت، آی پاد هم جایگاه خوبی میان مشتریان پیدا کرد.
آی فون چیست؟
گوشی هوشمند تلفن همراه است که در ژانویه سال 2007 توسط استیو جابز، مدیر شرکت اپل به شکل بسیار محدودی در کشور آمریکا وارد بازار شد و قرار است که نسخه جدید آن در انتهای سال 2008 به بازار جهانی وارد شود. این گوشی بدون صفحه کلید است و صفحه نمایش آن لمسی است.
آی مک چیست؟
آی مک یکی از انواع رایانه های رومیزی است، این رایانه هم توسط شرکت اپل ساخته و ارائه شده است. پوشش فعلی این نوع رایانه از جنس آلومینیوم است و نسخه جدید آن با صفحه نمایش 20 در 24 اینچی ارائه شده است.
مک بوک پرو چیست؟
این ابزار از محصولات شرکت اپل است که امکان ضبط و پخش برنامه های تلویزیونی را از طریق رایانه های مکینتاش و پی سی ها به کاربران می دهد. با این وسیله به آسانی می توانید از طریق فیلم های دانلود شده با آی تیونز را در تلویزیون خانگی خوب به نمایش درآورید.
نینتندو وی (Wii) چیست؟
هفتمین نسل از کنسول های بازی شرکت نینتندو می باشد که در تاریخ 19 نوامبر سال 2006 به بازار عرضه شد. این دستگاه تنها در رنگ سفید عرضه شده است که می توان روی آن برچسب های رنگی نیز چسباند.
از نکات جالب این دستگاه، دسته های خاص آن است. در این دسته ها، از فناوری خاصی به نام رامبل استفاده شده است. این دسته به سنسورهایی تجهیز شده است که می تواند شدت حرکت دست را حس کند. به عنوان مثال می توان این دسته را مانند راکت بدمینتون در دست گرفت و حرکتی مانند ضربه زدن به توپ را انجام داد. این دسته می تواند سرعت حرکت دست شما و زاویه حرکت آن و دیگر اطلاعات مربوط به حرکت نظیر شتاب را حس و به دستگاه منتقل کند. اگر در حال انجام بازی بدمینتون باشید و با این حرکت به توپ ضربه بزنید، توپ شما در بازی به شکلی حرکت می کند که در واقعیت انتظار آن را خواهید داشت. گفته شده که بازی با این دستگاه موجب لاغری و تناسب اندام کاربران می شود.
ایکس باکس 360 ( Xbox 360) چیست؟
ایکس باکس 360 نام یکی از نسل های کنسول ایکس باکس ساخت شرکت مایکروسافت است. این کنسول بازی در تاریخ 22 نوامبر سال 2005 وارد بازار شد. وجود عدد 360 در آخر نام این محصول به دلیل آن است که این محصول برای کاربر مفهوم دربرگیرندگی را القا کند، به این شکل که کاربر خود را در مرکز جهان مجازی ایجاد شده توسط این محصول ببیند.
در ساختار واحد گرافیکی این دستگاه که توسط شرکت ATI ساخته شده است، در مجموع 337 میلیون ترانزیستور وجود دارد و کلاک کاری آن 500 مگاهرتز است.
این دستگاه دارای یک رم با 512 مگابایت حافظه DDR III است که کلاک 700 مگاهرتز کار می کند. قسمت گرافیکی این دستگاه برای انجام کارهای خود می تواند از حافظه رم نیز استفاده کند.
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی ( Artificial Intelligence) علمی است که هدفش ساخت یک ماشین هوشمند است. در این علم، برای هوشمندی معیاری تعیین و سپس تلاش می شود ماشینی را تا حد معینی از هوشمندی طراحی کنند.
هوش مصنوعی علمی است که از ترکیب علوم و رشته ها حاصل می شود. پایه های این علم را می توان در رشته هایی نظیر ریاضیات، فلسفه ، علم زبان ها و زبان شناسی، روان شناسی، علوم زیستی مانند نورولوژی و فیزیولوژی جست جو کرد. از طرف دیگر، کاربردهای مختلف این علم را می توان در رشته های مختلفی مانند علوم رایانه، علوم زیستی ، پزشکی ، علوم مهندسی و علوم ارتباطات و بسیاری رشته های دیگر یافت.
علم هوش مصنوعی ، نخستین با قبل از پدید آمدن ریاضی دانانی مانند بول ( Boole) که نظریه هایی درباره منطق داده بودند، ارائه شد. اما اصطلاح هوش مصنوعی برای نخستین بار، سالها پس از ساخت کامپیوتر، توسط " جان مکارتی " که پدر علم ماشین های هوشمند معروف است، به کار برده شد. هوش مصنوعی در ابتدا بیشتر در زمینه هایی مانند انجام بازی از طریق رایانه و همچنین اثبات قضایای ریاضی با کمک رایانه استفاده می شد. اما در حال حاضر از این علم در زمینه های بی شماری استفاده می شود.
یادگیری ماشین
یکی از شاخه های بزرگ و پرکاربرد علم هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (Machine Learning) می باشد. این شاخه از هوش مصنوعی، به پیداکردن روش هایی می پردازد که براساس آن ها بتوان کاری کرد که سیستم های رایانه ای توانایی یادگیری و تعلم پیدا کنند.
برای درک بهتر یادگیری ماشین به مثال زیر توجه کنید. فرض کنید یک سیستم تهویه خانگی دارای قابلیت یادگیری است. این سیستم وظیفه دارد استفاده شما از کولر را در فصل تابستان بررسی کند و با تحلیل اطلاعاتی مانند درجه حرارت مطلوب شما، میزان رطوبتی که می پسندید و ساعت هایی که به تهویه نیاز دارید هوای مطلوب برای زندگی در فصل تابستان فراهم آورد تا در آن زمان دیگر نیاز به کنترل دستی تهویه نداشته باشید. در نتیجه، این سیستم ، براساس آموخته های خود در فصل تابستان ، می تواند درباره شرایط مطلوب شما در فصل زمستان تصمیم گیری کند.
گرافیک رایانه ای
Computer graphics یا گرافیک رایانه ای، یکی از قدیمی ترین شاخه هایی است که در علوم رایانه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این شاخه راه و روشی برای ترسیم یا تغییر مکان یک تصویر با استفاده از محاسبات رایانه ای معرفی می شود. این شاخه از وسیع ترین و جذاب ترین کاربردهای رایانه میباشد و بیشتر برای تولید بازی ها یا انیمیشن های امروزی از آن استفاده می شود. ساخت تمام تصاویر پویای دوبعدی یا سه بعدی و هر چیز دیگری که به پردازش تصاویر احتیاج داشته باشد، از طریق گرافیک رایانه ای قابل پوشش خواهد بود.
گرافیک دوبعدی چیست؟
در این نوع از گرافیک تمامی شکل ها روی یک صفحه رسم می شود. به عبارت دیگر تمامی تصاویر به وسیله رایانه ثبت می شود و از یک نمای ثابت و مشخص به دست خواهد آمد. یکی از روش های مورد استفاده در این شاخه استفاده از نقاشی های دیجیتالی است. به این صورت که از طریق نرم افزارهای مختلف، تصاویری خلق می شود، آن ها ثابت است و از نمای دیگری قابل بررسی نیست.
گرافیک سه بعدی رایانه ای چیست ؟
اگر رایانه با استفاده از اطلاعات و داده های هندسی موجود در خود به پردازش تصاویر تولید شده توسط گرافیک دوبعدی بپردازد، شاخه ای از گرافیک به نام گرافیک سه بعدی را خواهد ساخت. برای ایجاد این نوع گرافیک، کامپیوتر از الگوریتم های بسیار پیچیده ای استفاده می کند و به نحوی یک تصویر را از تمام نماهای ممکن پردازش می کند و با جلوه ای متفاوت به بیننده گان نمایش می دهد.برای این کار رایانه در ابتدا یک مدل سه بعدی از جسم موردنظر می سازد و پس از آن جهت گیری و مسیر حرکت آن جسم را در زوایای مختلف مشخص می سازد. با پردازش مدل سه بعدی جسم، تصویری سه بعدی از آن ارائه می دهد.
۱۳۸۷ اسفند ۲۶, دوشنبه
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر