۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

پاسخ به سوالات رایج کامپیوتری

پاسخ به سوالات رایج کامپیوتری

وصل کردن دو کامپیوتر با کابل کراس
من و دوستم یک کارت شبکه و یک کابل کراس خریده ایم. چگونه باید دو کامپیوتر را به هم متصل کنیم؟ چون پس از اتصال کابل هنوز در کنار آیکون شبکه آنها علامت ضربدر وجود دارد.
پاسخ : پس از اتصال کابل کراس به کارت های شبکه باید چراغ پشت کارت های شبکه روشن شود و ضربدر قرمز رنگ هم از کنار آیکون کارت شبکه برداشته شود.
اگر چنین اتفاقی نمی افتد، احتمالا کابل شما مشکل دارد. البته از Enable بودن کارت شبکه خود هم اطمینان حاصل کنید. برای این کار در کنترل پنل وارد قسمت Network Connection شوید. روی Local Area Connection کلیک راست کنید. اگر اولین گزینه Enable است به این معنی است که کارت شما غیرفعال است. روی Enable کلیک کنید تا فعال شود. اگر هم اولین گزینه Disable است کارت شما فعال است. البته برای اطمینان بیشتر می توانید آن را Disable و سپس Enable کنید. پس از این کار دوباره روی LAN کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. روی TCP/IP کلیک کرده و سپس روی Properties کلیک کنید. برای برقراری ارتباط بین دو کامپیوتر بهتر است به آنها IP هم بدهیم IP Address یکی را 192.168.0.1 و دیگری را 192.168.0.2 قرار دهید. Network هر دو را هم 255.255.255.0 قرار دهید. در منوی run با دستور 192.168.0.1 می توانید کامپیوتر دیگری را مشاهده کنید.

------------------------------------------------

تغییر ساعت و تاریخ کامپیوتر
کامپیوتر من وقتی روشن می شود ساعت و تاریخش به هم ریخته است. مشکل از کجاست؟
به احتمال زیاد باتری مادربرد دچار مشکل شده است. چرا که نگهداری ساعت و تاریخ سیستم به کمک باتری مادربورد صورت میگیرد. اگر این باتری تمام شود هر بار پس از روشن شدن دسگاه، ساعت و تاریخ پیش فرض نشان داده می شود. با تعویض این باتری این مشکل هم حل می شود.

----------------------------------------------

نرم افزار p2p
لطفا در مورد فایلهای با پسوند Torrent توضیح دهید.
نرم افزار Bit Torrent یکی از نرم افزارهای p2p است. این نرم افزار ها پس از نصب روی دستگاههای مختلف به طور مستقیم و بدون نیاز به یک سرور اصلی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اقدام به رد و بدل کردن فایل می کنند.
فایل هایی با پسوند Torrent هم فایل هایی برای این نرم افزار هستند. برای به دست آوردن این نرم افزار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید.
www.bittorrent.com

------------------------------------------------

تغییر رمز gmail
چگونه می توان رمز عبور gmail را تغییر داد؟
برای این کار وارد شناسه gmail خود شوید. دربالای صفحه روی setting کلیک کنید. در این صفحه روی Account کلیک کرده، سپس روی Google Account Setting کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود در ستون سمت چپ و در قسمت Edit Personal Info روی Password کلیک کنید. در این قسمت می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

------------------------------------------------

مشاهده آنلاین شبکه های صدا و سیما
چگونه می توان شبکه های صدا و سیما را در اینترنت به صورت آنلاین دید؟
برای مشاهده مستقیم شبکه های صدا و سیما به سایت این سازمان یعنی www.irib.ir بروید. در ستون سمت راست روی پخش زنده در مقابل هر کدام از شبکه های رادیویی یا تلویزیونی مورد نظر خود را کلیک کنید تا بتوانید آن را به صورت مستقیم مشاهده کنید.

------------------------------------------------

تفاوت حافظه کش با رم Cache RAM
آیا حافظه کش پردازنده از نوع رم است؟
حافظه کش پردازنده که در فارسی به آن حافظه نهان هم گفته می شود با حافظه RAM تفاوت هایی دارد. هر چند که این حافظه همانند RAM الکترونیکی است ولی سرعت بسیار بیشتری نسبت به آن است. این حافظه به دلیل ساختار خاص خود اطلاعات خود را با سرعت بسیار بالا منتقل می کند. به همین دلیل هم در کنار پردازنده و برای محاسبات درونی آن به کار می رود. البته چنین حافظه ای نسبت به RAM بسیار گران تر است و به همین دلیل در کامپیوترهای معمولی اندازه آن بسیار کوچک تر از رم است.

------------------------------------------------

به روز نشدن خودکار ویندوز xp
ویندوز xp من به صورت خودکار به روز می شود که این کار باعث راه اندازی مجدد دستگاه می شود. چگونه می توان از این کار جلوگیری کرد؟>
برای تغییر تنظیمات به روز شدن ویندوز در کنترل پنل روی Security Center دوبارکلیک کنید. در پایین پنجره ای ظاهر می شود و در زیر Manage Security setting for روی Automatic Update کلیک کنید تا پنجره مربوط به تنظیمات آن باز شود. این قسمت به طور پیش فرض روی Automatic تنظیم شده است. برای غیرفعال کردن به روز شدن به طور کامل Turn off automatic updates را انتخاب کنید. برای این که پیش از دانلود شدن این اطلاعات و نصب آنها به شما اطلاع داده شود، گزینه سوم یعنی Notify me را برگزینید.

منبع : هفته نامه کلیک 199

۱۲ نظر:

علی سادات موسوی گفت...

با سلام خدمت دوستان عزيز
اينجانب اطلاعات كاملي در مورد urlهاي اينترنتي نياز دارم.مخصوصا اينكه در يك آدرس ينترنتي چگون مي‌توان نوع فايل را فهميد مثلا در آدرسهاي زير نوع فايل كدام است:
www.sci.brooklyn.cuny.edu/parsons/course/716-spring-2004/notes/lect13.pdf/ يعني اسلس بعد از pdf نوع فايل را نشان مي‌دهد يا وع فايل pdf است
در مورد آدرساي اينترنتي كه با عدد خاتمه مي‌يابند هم همينطور مثل www.w3.org/TR/2004/REC-xml-20040204 نوع فايل اين آدرس چيست؟ و ...
در هر صورت بسيار ممنون و سپاسگزار هستم در صورتي كه با اين سوالات پاسخ گوييد.

با تشكر فراوان

ناشناس گفت...

فایل های تصویری من شامل فیلم هاو.. به فایل های صوتی تبدل شده اند یعنی وقتی این فایل ها را باز می کنم صدای فیلم پخش می شود اما از تصویر خبری نیست لطفاً بگیید چه کار کنم اگه جواب رو در وبلا گتان بگذارید خیلی خوب میشه تورو خدا فقط زودتر

Ali گفت...

zabane kamputere man aslan dige farsi nemishe agar che zabane farsi roosh nasbe o font ha ro ham daram
KOMAK!!!

محسن گفت...

سلام
اگه میشه نرم افزاری که بشه با اون ip کسی که به ما ایمیل زده رو پیدا کرد معرفی کنید.
یه نرم افزار هم که بشه از طریق ip شخص تلفن یا ادرسش رو پیدا کنی معرفی کنین
ممنون

ناشناس گفت...

سلام من کامپیوترم 2 سال پیش گرفتم با 2 گیگ رم سی پی یو 3GH اینتل مادربورد 945PLMS2 GIGA و جدیدا یک گرافیک 9500 xfx پاور من 200 watt بود و من یک پاور 385 watt به نام intel lect که ساخت ایران هست گرفتم می خواستم بدونم آیا قدرت این پاور برای سیستم من زیاد است؟ یعنی امکان سوختن قطعات وجود دارد؟ چون از زمان خریدازی این پاور در هنگام بازی دمای گرافیک من به 70 درجه می رسد.

farzad گفت...

سلام من کامپیوترم 2 سال پیش گرفتم با 2 گیگ رم سی پی یو 3GH اینتل مادربورد 945PLMS2 GIGA و جدیدا یک گرافیک 9500 xfx پاور من 200 watt بود و من یک پاور 385 watt به نام intel lect که ساخت ایران هست گرفتم می خواستم بدونم آیا قدرت این پاور برای سیستم من زیاد است؟ یعنی امکان سوختن قطعات وجود دارد؟ چون از زمان خریدازی این پاور در هنگام بازی دمای گرافیک من به 70 درجه می رسد.
با تشکر

ناشناس گفت...

سلام دادا.
من سوالی ندارم ولی فقط میخوام بگم دمت گرم.واقعا مهندسی
معلومه چیزای زیادی بلدی
خوش به حالت،منم میخوام یه روز مثل تو بشم
موفق باشی بای

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشید ویندوز xpرو نمیدونم چی شد که فایلهای با پسوند exe رو باز نمیکنه مثل اینکه یه جوری حذف شده چیکار کنم؟ممنون

ناشناس گفت...

با سلام.من از اينترنت ديال آپ استفاده مي كنم.كامپيوترم به اينترنت كانكت ميشه ولي برازر هيچ صفحه اي باز نمي كنه .ولي آيكن اينترنت پايين كامپيوتر معلومه(اون دوتا كامپيوتر كوچيكا)حالا نميدونم ايراد از چيه.در ضمن از كارت استفاده نميكنم از اين سرويس اينترنت هوشمنداست.اگه كمكم كنيد ممنون ميشم ازتون/ايميل بنده:
mf.soorena@yahoo.com

ماری گفت...

من وقتی در صفحه فیس بوک میخام لاگ این کنم به محض اینکه کلمه اول اسمم رو وارد ایمیل ( یوزر نیم ) میکنم کاملشو پیشنهاد میده ! برای اینکه دیگه پیشنهاد نده باید چکار کنم؟

ناشناس گفت...

سلام نمی توانم ازطریق یا هو وارد چت روم بشوم مسنجرم هم سالم چون افراد دیگه با هاش وارد چت روم شدند من هم در ست وارد می شم اما وقتی enter chat
رو میزنم میگهThis request was refused
درخواست شما رد شد.

وحید گفت...

سلام
می خواستم بدانم چطوری می شه به آرشیو یک سایت دسترسی پیدا کرد؟( در صورتی که خود سایت لینک آرشیو نداشته باشه)