۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

روبات خندان انسان نما

محققان ژاپنی ، یک روبات انسان نما ساخته اند که میتواند با تقلید از حالات چهره افراد ، لبخند بزند. این روبات ، Geminoid TMF نام دارد و می تواند بر پوست لاستیکی صورت خود ، حالت لبخند را نشان دهد. هنگامی که سیگنال های الکتریکی از فردی که این روبات براساس آن الگوبرداری شده به روبات برسد ، می خندد. به طوری که دندان هایش نمایان می شوند یا با اخم کردن ، چهره غمناک می گیرد. این روبات ، به طور دقیق شبیه یک زن 20 ساله با چشمان سیاه و موهای بلند تیره است. این زن و روبات لباس های مشابه به تن کردند. محققان با تصویربرداری از چهره ی این زن و ارسال اطلاعات چهره ی وی از راه سیگنال های الکتریکی به روبات ، حالت لبخند و اخم را در روبات نشان دادند. سازندگان این روبات امیدوارند که این روبات ، در موقعیت های واقعی نظیر بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد.

۶ نظر:

M@soud گفت...

دوست عزيز سلام
ميتونم يه سوالي بپرسم؟
چرا لينك منو از وبلاگتون برداشتيد؟
ممنون ميشم جواب بديد!
http://baran-yeganeh.blogfa.com/

M@soud گفت...

دوست عزيز سلام
ميتونم يه سوالي بپرسم؟
چرا لينك منو از وبلاگتون برداشتيد؟
ممنون ميشم جواب بديد!
http://baran-yeganeh.blogfa.com/

ناشناس گفت...

دوست عزيز سلام
ميتونم يه سوالي بپرسم؟
چرا لينك منو از وبلاگتون برداشتيد؟
ممنون ميشم جواب بديد!
http://baran-yeganeh.blogfa.com/

M@soud گفت...

دوست عزیز سلام
یه سوالی داشتم؟
یادمه ما با هم تبادل لینک کرده بودیم، ميخواستم بپرسم چه اتفاقي افتاده كه لينكمو از وبتون برداشتيد؟
ممنون ميشم جوابمو بديد!
فعلا

مجتبی گفت...

با سلام خدمت شما دوست عزیز وبلاگت رو دیدم واقعا وبلاگ خیلی قشنگی داری تو هم به وبلاگ من سر بزن من اماده ام با شما تبادل لینک کنم تا هم خودم هم دوستانم ازوبلاگت استفاده کنیم تو هم وبلاگ من رو به بینندگانت با اسم ترفندستان رایانه معرفی کنید
باتشکر azadaneh.blogfa.com

محسن گفت...

سلام دوست عزيز خسته نباشيد من از وبلاگ شما بازديد کردم وبلاگ بسيار زيبايي بود اميدوارم شما هم به وبلاگ من سر بزنيد و از مطالب موجود آن حداکثر استفاده را ببريد.... اگر مايل به تبادل لينک هستيد به بنده اطلاع دهید

باتشکر اپل...خدانگهدار
my weblog is: learn about computer's hardware